0224 441 17 17

Demir

Ülkemizde en çok görülen eksikliklerinden biri de demir eksikliğidir. Vücutta üretimi olmadığı için diyetimizin demir içeriğine, demir emilimini azaltan ve arttıran faktörlere fazlasıyla dikkat etmemiz gerekmektedir.

Demir içeriği yüksek olan besinlerin başında ise kırmızı gelmektedir. Tavuk eti, mezgit, levrek, somon, ton balığı da kırmızı etten sonra yüksek demir içeriğine sahiptir.

Ispanak, lahana, nohut, kuru fasulye, koyu yeşil yapraklı sebzeler de demir içerir ancak hayvansal kaynaklı besinlere göre emilimleri daha azdır.

Peki demir emilimini etkileyen faktörler nelerdir?

Kalsiyum içeren süt, süt ürünleri, fitatlar, polifenoller demir emilimini azaltırken C vitamini içeren besinler demir emiliminizi arttırır.

Diğer İçeriklere Göz Atın

Covid-19 Omicron Varyantı Nedir?

Daha Fazla

Cilt Bakımı Nedir?

Daha Fazla

Lazer Epilasyon Nedir?

Daha Fazla

Domuz Gribi (H1N1)

Daha Fazla

Horlama ve Uyku Apnesinde Burunun Önemi!

Daha Fazla

Burun Estetiği; Kapalı ve Açık Teknik Birlikte Olur Mu?

Daha Fazla

Oyunun İyileştirici Günü!

Daha Fazla

Neden Diyet Yapamıyorum ?

Daha Fazla

Vitamin D Nedir?

Daha Fazla

Emzik kullanalım mı?

Daha Fazla
Canlı Destek